Logo je vaše dobré jméno, vlajková loď vašeho podnikání, provází vás vždy a všude. Často je to to první co vaši zákaznící vidí. Kvalitní logo musí splňovat mnoho věcí potřebných k jeho správnému užití.

Logo a logomanuál by měl být pro každou firmu základem pro další vývoj a tvořit komplexní celek vizuálního stylu, kterým se prezentuje vůči veřejnosti.

Licence – Logo je podle českého právního řádu autorské dílo. Autorská prava jsou dle výkladu autorského zákona nepřevoditelná. Pro všechny poctivě zaplacená loga dávám plnou licenci pro užívání bez jakýchkoliv časových a geografických omezení. Můžete s logem nakládat podle aktuálních potřeb a šířit ho v jakémkoliv počtu kusů a na jakémkoliv nosiči. Všechny licence které by v budoucnu byli předmětem sporu či dotazů jsou zahrnuty v ceně zakázky.

Logomanuál – v základmím formátu součást zakázky pro tvorbu loga. Říká jak s logem pracovat v běžném provozu, definuje všechny prvky které logo tvoří a jejich návaznosti.

Corporate identity – logo je jenom část celku.  Kompletní cotporate identity utváří celek a je to sjednocení obrazu, který si o firmě vytvoříme při setkání.

 Proces a cena

Každá zakázka je naprosto individuální a záleží na domluvě.

Tento popis ukazuje náhled na celý proces, bohužel nic univerzálního neexistuje, každá zakázka je jiná. 

Zadání zakázky –  je  jedna z nejdůležitějších částí procesu.

Co je třeba definovat, aby proces tvorby loga měl smysl.  

Co od nového loga očekáváte, komu je určeno, jakým stylem ho chcete mít zpracováno tj. jsou nějaké konkrétní požadavky?  barvy, styl který je podmínkou? Co konkurence?  Probrat způsob korekcí jak na logu budeme pracovat. Kolik je rozpočet. Varianty loga i pro 3D/rastrové verze? Časový rámec. Je součástí loga i claim?  Jedná se o logo nebo o celý corporate identyty a jaký bude jeho rozsah?

 

 Modelová situace příklad zadání: požadavky – Logo k danému názvu, který je už zvolený, vhodný font nebo použití grafického písma, stylizované do ruční kresby, barvy – navrhnout, ale počítat se sytou modrou a vícebarevné, extra časový rámec: máme pouze týden na první návrhy, Konkurence často používá XY a je třeba so tomu vyhnout, zaměření spíš pro mladší cílovou skupinu 15-30let, rastrová verze (pokud bude možné) tak ano,  corporáte identity komplet pro celé zaměření až ve fázi 2. zatím stačí užití na venkovní výlohu.  Verze bez claim i s claimem – Claim ve znění ……. ano zakomponovat. Zpracovat první návrhy a poslat cca 3  variant pro udání správného směru. Pokračování až po ujasnění,  Rozpočet odsouhlasený ve verzi  základ 12800,-

 

Jakmile jsou vyjasněny tyto otázky a je jasný rozsah práce, nastává kreativní část

Podle domluvy na dalším postupu zpracovávám domluvený počet návrhů (většinou vznikne víc) částečně se už řeší i barevnost, vhodná písma. V této fázi jde hlavně o nápad, směr,….

Přijde vám náhledové PDF s očíslovanými cca 10 variantami. Cca do 2týdnů od upřesnění zadání

Po výběru začneme rozpracovávat 1 až 2 vybrané verze

Řešíme barevnost a barevné varianty, následně vybrané verze zkoušíme i ve variantách na tmavém pozadí, na rastrovém pozadí a čb. varianta. Výběr vhodného písma, použití claimu,…

Provedeme další  korektury až vznikne  finální návrh.

Tvorba logomanuálu:

Definice barev Pantone /cmyk/ web

Zakázané užití loga

Minimální velikost

Ochranný prostor

Písma

Doladění konstrukce a návaznosti aby logo tvořilo celek

Výstupem je logomanuál v Pdf. Kde jsou definovány všechny tyto náležitosti + složka se všemi verzemi pro běžné použití, kterou lze použít pro jakoukoliv příležitost.

Plná licence je vždy v ceně – za zaplacené logo žádné další peníze nikdy nepožaduji.

Tento postup je v tomto standardu za 12 800,- (konečná cena – nejsem plátce DPH)

—————————————————————

 Další návrhy souvisí s rozšířením celého objemu grafického manuálu podle dalších požadavků

Vytvořit vizuální styl

Návrh dalších prvků stylu

Definice doplňkových barev

Vizualizace loga v exteriéru –např.: výklady, toppery, výstrče

Vizualizace v interiéru (možnosti užití podle specifických požadavků

Vizualizace na automobilu

Expozice na veletrhu

Hlavičkový papír

Vizitky

Ikony k logu v jednotném stylu pro web

Billboard

Citylight

Složka A4

Definice loga na formáty A4, DL, atyp. formáty (důležité pro tiskoviny ve více variantách

Roll up / banner 800×2000

Leták A4 (základní nástřel v grafickém stylu, fotky a texty, doladění + DTP se naceňuje zvlášť)

Skládačka DL

Fotky 3 ks – zprostředkované z fotobanky  nebo kompletní focení (individuální zakázka) zpracování dodaných fotek v ceně.

Web návrh

(je možnost vytvoření celého webu v systému WordPress – pouze individuální nabídka)

Výstupem je opět PDF a dodání všech prvků ve vysokém rozlišení pro potřeby DTP (příprava k tisku je možná po individuální domluvě)

Podle množství prvků od cca + 6 000  ke standardu.

Online nadstandard:

Nová služba – možnost přenést celý logomanuál do online verze – na webu přehledně vytvořené oddíly pro loga podle konkrétního užití i s návodem.  Stačí poslat odkaz a orientace už je jednoduchá.

Cena 5000,-

Uloženo na servrech WEDOS